maandag 21 januari 2013

week 6

Zo blij als ik vorige week op de weegschaal was, was ik deze week een beetje teleurgesteld. Ik voel mezelf "krimpen" maar toch maar 0,4 kg eraf deze week. Nog maar een keer op de weegschaal jammer het klopt.... Hoe kan dat nou, ik heb mezelf strikt aan de regels gehouden. Ben wel na een facebook bericht van liesbeth en het even aan haar na te vragen begonnen met ghia zaadjes ivm mijn stoelgang die niet op gang wilde komen. En ook dat heeft goed geholpen, dit gaat weer stukken beter. Maar moet mijn lichaam daar dan aan wennen?? Ik snap het niet, dan maar meten daar zijn dan wel weer wat centimeters meer af dan anders. Of ik helemaal correct meet weet ik niet want ik voel en zie aan mijn kleding dat er meer afgaat dan dat ik meet. Maar over het gewicht heb ik de hele ochtend nagedacht het kan niet dacht ik....... En in een keer viel het kwartje, voordat ik ben gaan wegen heb ik al een 1/2 liter lauw water op haHAA!!! Dus morgen vroeg ga ik nog even op de weegschaal staan! Verder gaat het heel goed, soms is het moeilijk om de 5 uur aan te houden ivm mijn werk maar ook dit probeer ik zo secuur mogelijk in te plannen. Soms is het wat later, en soms nooit meer dan 30 min wat eerder. Ik word steeds creatiever met het eten, en mijn man eet gewoon met mij mee dat is pas handig!! Zo af en toe heb ik van die momenten dat ik ik denk ik zou dit of dat wel lusten maar dan drink ik gauw wat water of een kopje thee en dan is het gevoel ook weg. Wat ik ook zo nu en dan doe maar ik denk dat dat niet voor iedereen een goede tip is want sommige mensen kunnen daar niet tegen en gaan dan overstag. Maar wat ik doe is af en toe aan mijn man vragen mag ik even aan je glas wijn ruiken, mag ik even aan je koekje ruiken. En dan kan ik weer tegen! Oh ja van sommige mensen om me heen krijg ik te horen hoeveel wil je nog afvallen en als ik dan zeg ja nog eens zoveel dan krijg ik reacties zoveel dat is toch te veel, het moet wel mooi blijven he. Nou ik wil naar een gezond gewicht en ja daar moet ik nog eens zoveel voor afvallen en dat ga ik ook doen. Ik laat me niet demotiveren!!

1 opmerking:

  1. Fijn dat het zo goed gaat!! Zo zie je maar weer dat meten belangrijker is dan wegen, maar ik laat me er ook altijd door verleiden hoor! En die opmerkingen van anderen : het ene oor in het andere uit, 9 van de 10 keer is het jaloezie!!Het is jouw lichaam en jij voelt het! En waar waren zij met hun opmerkingen toen je aan kwam, zeiden ze toen ook : neem maar niet want je wordt al zo dik?? Precies!! Dus jij bepaalt!! Heel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen